Söndag...

Lite blåsigt från morgonen sen bättre & varmare sol.
Tidigt uppe som vanligt. Ingen virkning idag.
Har för ont i handleden & tummen.
Har haft besök av Ingela & Alvina.
Var barnvakt ett tag.
Passande på att ansa mina buskar. Blev bra.
Nu i kväll har jag rensat bort allt gammalt groll från stora rabatten.
Även kört bort allt & krattat.
Gode värld så blött det var i marken.
Tur man har stövlar.
Fixat en bättre hundgård av kompostgaller åt hundarna.
Nu kan dom inte gräva sig ut.
Jobbigt när det finns så mycket folk  & trafik efter vägen.
Nu är det fixat.
Min goda vän från grannbyn slog en pling.
Vi hade ett mkt givande samtal. Tackar för det.
Säger då det...ensam är stark.
Visst ska man ta det lilla lugna, så sant.
Jag har ju precis hela dan på mig att fixa & dona på.
Hästarna sköter sig & peppar peppar håller sig i hagen.
Har även hunnit mysa med dom ikväll. En morot säger dom inte nej till...mums.
Nu är det då kväller & lite annat smågöra ska fixas.
Hinner kolla på rådjuren som går här utanför & betar varje morgon & kväll.
Hoppas ni haft en bra helg.

/mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0