Oj, mer snö, suck.

Hej! Gamla goda bloggen!
Det händer saker i min omgivning. Men ensam är faktiskt STARK!
Så sant!
Mazetti trampade sig lite på ena bakhoven igår.
Ingen fara, rengjorde & ryktade upp gossen i över 1 timme.
Han är ju skimmel & är svår att hålla riktigt vit & fin.
Det är bara att kämpa på med borstarna.
Gott om tid, har jag ju.
Ska även ta hand om Musketör.
Jobbigt nu när det rasar vinterpäls från dom.
Fick då skotta en massa snö för att kunna skotta åt hästarna idag.
Det är skönt att kunna vara nere i stallet med djuren.
Djur är nog det bästa i min värld.
Carina var hem på besök under Påsken.
Det var jätteskoj att få rå om henne.
Jag hade det så bra medans dom var här.
ALL matlagning fixade dom. Mycket god mat.
Synd att jag inte har någon smak eller lukt än.
Tror inte jag någonsin får tillbaks det.
Att det skulle bli så här bedrövligt av mina skador kunde jag då inte tro.
Fast än jag vet.
Hoppas verkligen jag snart får börja rida lite igen.
Annars vet jag inte hur jag ska göra.
Ska väl & hämta mer spånsäckar till veckan.
Köra hem mer hö & kolla på när en farbror kör & tränar sin 2 årigahingst.
Hälsa på en god vän som inte har det så lätt.
Kolla in på nyfödda taxvalpar.
Sköta om mina egna doggar.  Tur man har dom.
Planera en resa ner till Carina.
Måste då ha någon som ser till hästarna medans.
Det är inga problem med den biten.
Ja det är mycket egentligen som man måste gå igenom.
Ta olika beslut. Tråkiga & glada.
Tillslut blir allt bra igen.
Man är ju van att bli besviken & sviken.
Nu har ni nått att läsa & fundera över.

/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0