Sommar

Hej!
Länge sen sist.
Har börjat ta lite mer promenader med Ingela, Alvina & Minna på kvällskvisten.
ÄNTLIGEN har förkylningen börjat ge upp.
Minna ska börja träna hästarna lite & få upp deras kondition.
Det blir på kvällskvisten de me. Det är ju så himla varmt på dagtid.
Har hjälpt henne att bygga några träningsbanor ute på den nyslagna ängen.
Igår kväll följde jag med brudarna ner till vår badstrand.
Roligt att se lilla Alvina bada. En glad tjej.
Vi hittade en liten huggorm ute eftervägen. Överkörd så klart.
Dom är obehagliga att träffa.
Tur att vi då inte har dom hemma på tomten.
Har väl inte själv mått så värst bra sen midsommar.
Allt har varit så tungt.
Har mest velat stanna inne & va i skuggan.
Svårighet att få en god nattsömn sen Februari.
Nåväl det blir väl bra det me tillslut.
Saknar verkligen den gamla pigga Mia som jag var innan allt elände hände mig.
Bara att bita i hop. Det är inte det lättaste ibland.
Jobbigt att vara utan körkort. Man är så beroende av gubben.
Visst, Ingela kör mig & handla m.m.
Minna & jag har varit ner till sjön & metat ett par kvällar.
Mycket skönt att komma iväg en sväng.
Erik brukar skjutsa oss & så klart hämta hem oss.
Denna sommar har då mina blommar aldrig blommat så här fruktansvärt mycket.
Dom är fina att vila sina ögon på.
Min humle vid stallet har aldrig haft så super stora blad som i år.
Nej, nu ska man gå & ta en god kopp kaffe.
Erik & Minna är ute på Storheden & handlar.
Jag ville inte alls hänga med.
För varmt i bilen för min del.
Annars har då inget speciellt hänt här på hela sommaren.
Ha en bra dag.

/Mia




Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt att se att du lever än. Saknar dig, tänkte kika förbi någon dag i veckan om du orkar. Ringer innan såklart. Hoppas du får må bättre framöver. Kramar i massor!

2011-08-07 @ 22:52:17
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0