Onsdag

Snön faller. Inte kallt. Mindre halt ute.
Hoppas nu att allt blir till det bättre för somliga.
Man blir ju galen snart.
Ja, mer än man redan är.
Som tur är hämtade min goda glada vän mig igår.
En underbar dag. Sitta ute  grilla korv & umgås.
Hon tog & skjutsade mig en sväng med sin fina trygga pålle.
Så skönt, jag njöt.
Nu önskar jag verkligen att man hade ett körkort.
När jag inte får köra bil, känns det ju extra trist att sitta här.
Visst har jag det bra & ska väl inte alls klaga.
Att bli frisk tar så lång tid, suck.
Få se vad jag ska hitta på idag.
Blir väl att sitta ute på bron & se på snöflingornas dans.
Ta en kopp kaffe & lyssna till små fåglarnas tjatter.
Var tog solen vägen?
Snälla sol...kom tillbaks igen.

/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0