Tusan va klövar & va hovarna klapprar...

UNDERBART att bo här i byn. Mycket händer här under en vecka.
Nästan roligt jämnt. Tur jag har mina goda grannar & fina underbara vänner.
Efter att ha varit hemma hos Hanna en hel dag nästan. Blev det ju bilder.
Hanna & Johan var då himla duktiga på att leda kossorna in & ut från ladugården.
Inget lätt jobb. Gu va utvecklingen gått framåt. För länge sen så hade dom en annan
gubbe med en annan maskin. Nu gick det supersnabbt.
Kossorna verkade gilla att bli ompysslade för dom stod så snällt & var mkt följsamma.
Även en liten gullig kalv föddes så det fick man också se.
Så i vanlig ordning blev det ännu mer bilder.
Valle, deras hund va duktig på att hjälpa till att köra på korna.
Han höll som koll på att du skötte sig.
Ännu mer bilder...ja...på lill oxen & den lite större tjuren som visst kan va lite jobbig.
Han stod & flemade för att det gick så många snygga damer förbi.
Lite på några små kalvar & av en som kan skratta.
En mycket trevlig dag.
TV 4 kom dit för att göra en interjuv...jag drog iväg hem då.
Man måste ju sköta sig & fixa käk också, hemma.
Så blev det helg igen & älgjakten är i full gång.
Hördes att dom sköt i morse..på vad vet jag inte. Kanske en bom?
Johan, Jennifer & Hanna drog ut på en skön ridtur.
Jag kunde inte följa med pga att jag fixade ju käket & satt in en kaka i ugnen.
Blider...ja det hann jag ta.
Tog bilen & körde upp dom för att få mer bilder.
Jag var nog gode så avis på dom som hade det så trevligt.
I morgon ska jag då iväg & köra med min underbara häst Feacan.
Hon är otroligt fin att köra.
   
  
  
  
  
  
 
Gu va jag älskar hästar.
/Mia
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0